Eggshell planters DIY


Mijn vader heeft zijn hele leven al kippen, net als zijn vader. Toen ik 23 jaar werd kreeg ik van Wopke een kippenhok voor mijn verjaardag. Een schitterend hok met een nachthokje en een buitenverblijf. Ik kocht drie Wyandot kuikens, Wyandottes zijn die mooie ronde kippen met een goed gevuld achterwerk. Ik maakte ze tam en liet ze los achterin de tuin lopen. Het allergaafst vond ik toen de kippen eieren gingen leggen. Ik ben van mening dat een vers eitje van eigen kippen zoveel lekkerder smaakt als een 'winkel'-ei. Het was dan ook uit den boze om die eieren te gebruiken voor een cake of een omelet.


Toen ik 7 maanden zwanger was van Bente heb ik de drie Wyandottes en hun hokje weggedaan. De kippen hadden vaak luis en het was een hele klus om het hokje schoon te houden. Heel jammer, want ik mis de eitjes het meest. Gelukkig hebben mijn ouders nog steeds kippen en af en toe krijg ik een doosje verse eieren mee naar huis. Lekker! Ik zal ze deze week nog even een bezoekje brengen zo voor de paasdagen.


Voor Bloesem maakte ik een Paas-DIY met lege eischalen. Kijk op hun prachtige site hoe ik dit heb gedaan. Of voor nog meer leuke zelfmaak-projecten.

Fijne dag!

2 opmerkingen:

  1. wat een lieve eitjes. En kippen houden lijkt me enig. Dat van die luizen wist ik niet...Mijn opa had vroeger kippen. en inderdaad, niets boven een vers versgekookt eitje, fijne Pasen Wimke!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het allerlekkerst! Net een doosje bij mijn ouders weten te bemachtigen :)

      X

      Verwijderen